Паркингът от открит и закрит тип е зона, проектирана като съвкупност от съоръжения и компоненти, интегрирани във взаимосвързана конфигурация, която осъществява контрол върху превозните средства, навлизащи и паркиращи в зоната. Паркинг ограничителят – бариера или турникет, придружен с идентификационен или билетен терминал, е един от вариантите за оторизация на преминаващите лица, без необходимост от присъствие на физическа охрана.
Ограничителите за отделни паркоместа са минимизиран вариант на преграждение, които често се използват с цел допълнителна охрана за открити и закрити паркинг пространства. Актуалните паркинг скоби с дистанционно са пример за автоматизирана и добре оптимизирана към ограничено пространство преграда, която всеки водач на превозно средство контролира само с натискане на бутон.
Скобата за ограничаване на паркомясто от модерен тип спестява неудобството на окабеляването, с което са обвързани повечето преградни съоръжения, функциониращи с електрически ток. Този ограничител работи с вграден презареждаем акумулатор, контролен блок и фотоклетка-приемник за дистанционно управление. Подвижната скоба е напълно независим ограничителен компонент, с компактен корпус, който функционира във всеки час от денонощието, до достигане степен на разряд.
Дистанционният контрол се осъществява като безконтактна електромагнитна комуникация между предавател и приемник, монтиран в скобата, с уникален код, валиден само спрямо конкретният ограничителен елемент. Приетата информация с електромагнитна честота е знак към контролният блок, който задвижва конструкцията и тя се спуска до определено ниво, за да допусне паркиране. Процесът обикновено е съпътстван от светлинна индикация върху корпусът.
Времето за извършване на цикълът повдигане:спускане е основна характеристика на антипаркинг скобата – скоростта от 5-6 секунди на цикъл се възприема като оптимална за такова съоръжение. Акумулаторният капацитет също се изчислява чрез допустим брой работни цикли за определен период (обикновено месец), а при достигане на разряд, батерията се демонтира и зарежда, след което се вгражда отново в конструкцията.
Липсата на кабелни проводници е предимство, което я прави предпочитана за паркинги с всякакъв вид и размер на площта. Устройството притежава и вградена детекция за близост, предпазваща превозните средства от щети. При опит за силово паркиране, механизмът спада до нивото на асфалта, а непосредствено след това се включва алармена сигнализация, която след секунди прекъсва, и скобата се издига до изправено положение. Съоръжението прави невъзможно неоторизираното паркиране, и същевременно съхранява корпусът си и бронята на превозното средство.
Здрава конструкция в сигнално ярък цвят
Независимото електронно управление на антипаркинг скобите е предимство, съчетано със стабилност и солидност на корпусът – качества, изключително важни за ограничителните съоръжения от този тип. Корпусът се среща в няколко разновидности, които се отличават с различна форма, размер и разцветка. Всички са изработени от здрава поцинкована стомана или метал, оформени като овални тръбни елементи. Идеалната спойка им придава вид на огънат моноблоков профил.
Производителите на паркинг ограничители полагат светлоотразителни полимерни бои със сигнални разцветки, които открояват механизмите от отдалечено разстояние. Обикновено, предпочитаните цветове са ярките нюанси на жълто, оранжево, червено и бяло.
Полимерното прахово покритие има освен естетична и предпазна функция, която адаптира материалът към различни атмосферни условия. Стандартните подвижни скоби са проектирани за работа в огромни температурни амплитуди, и са защитени от влага и струи вода.