Съвременните автоматични бариери откриват много приложения. Обикновено се намират във входове, паркинги и контролни пунктове в зоните с ограничен достъп. Те са най-функционалното и същевременно атрактивно решение за контролиране на преминаването през кабините за заплащане на пътна такса. На някои места портите се инсталират като мярка за избягване на трафика, позволявайки на оторизирани превозни средства (аварийни услуги, автобуси) да се възползват от по-кратък и по-директен маршрут.
Автоматизираните устройства се различават по дължината на рамото, степента на натовареност и бързината на движение. В зависимост от мястото и целта на бариерата, тя може да бъде снабдена с честотно управление на скоростта на вдигане и спускане, както и с асинхронен електродвигател. Към нея обикновено има допълнителни аксесоари за специални нужди – чупещи се рамене за подземен паркинг, мигащи предупредителни и означителни светлини, и основното приспособление – дистанционно управление.
Бариери GBP FC – чешко производство с тегло 72 кг
Високопроизводителните механизми са с микропроцесно управление и настройка на честотата. Използването на многофазен 230 VAC двигател ги прави подходящи за употреба при 100% натовареност (без ограничение на броя отваряния и затваряния на ден).
Скоростта на отваряне и затваряне е от 1 до 6 секунди, а спирането и стартирането се извършват плавно. Бариерите са проектирани така, за улесняване на механиката и удължаване на експлоатационният срок. Уникалните им функции ги правят това, което другите производители наричат “магистрални бариери”.
EVA7 – италианско производство, с тежест 105 кг.
Това са механизми за интензивно използване с рамо до 7 метра. Отварянето и затварянето им става за 8 секунди. Подходящи са за ограничаване на достъпа до по-широки подходи. Дългата страна на рамото предопределя по-ниската скорост – осем секунди, за затваряне.
Големият размер (възможно е преминаване на автомобилите под него) от друга страна прави тази бариера неособено подходяща за паркинги с интензивен трафик. Идеалното й приложение е за осигуряване на дневен/нощен пропускателен режим на пространства с лека средна степен пътна натовареност.
LADY и EVA5 – внос от Италия с тегло 50 кг
Използвани са масово в пътните заграждения с ширина до 5 метра. Повдигането и спускането им се извършват за по-малко от 3 секунди, с по-бавен старт и финал, за облекчаване на натоварването върху механичната конструкция. Подходящи за монтаж на автоматизирано управлявани паркинги, те могат да бъдат включени към резервно акумулаторно захранване.
Има много различни видове технологии за тези модерни устройства. Един от тях е електромеханичен, който се използва често и е широко разпространен, поради надеждността му. Другите често са специфични и строго индивидуални заради производителя им. Свързва ги това, че всички са електромеханични конструкции с блок за задвижване, който може да работи постоянно и без да генерира топлина. Така те са способни на непрекъсната работа в интензивен работен цикъл.