Антипаркинг устройство наричаме уред, който възпрепятства паркирането в забранени зони и обособени частни паркинг места. Някои обекти разчитат на интегрирането с други системи за сигурност като контрол на достъпа, пожароизвестяване, алармена система и др. Този тип входни съоръжения могат да бъдат с катинар, ключалка, по-обобщено подвижни, неподвижни и скоби.
Подвижни и неподвижни
Подвижните антипаркинг механизми се управляват от безжичен бутон на определено разстояние. Преместването отгоре надолу и обратното е придружено от светлинен сигнал. Ако движението се възпрепятства при преместване от една позиция в друга, устройството спира и се връща в последната. Също така, когато уреда е в горната си позиция (заключена), вградената пружина го защитава при удар от автомобил. Тези две функции предпазват механизма от повреда.
Дори и с различен капацитет на батерията, устройството може да работи нормално за близо 3 месеца при едно зареждане. Когато батерията е напълно изтощена, то преминава в т.нар. “отворено положение”. Тогава командите от дистанционно управление (не всички имат такова) спират и светодиодите започват да мигат през 30 секунди.
Неподвижните паркинг уреди като колчета и стоманени тръби се прикрепят на определени места посредством използването болтове, болт дюбели, както и с изработване от анкерна кошница за бетониране. След като веднъж се поставят на едно място, става почти невъзможно да бъдат извадени/изкривени. Те биват различни размери.
Скоба с дистанционно управление
Задейства се чрез контролер с обхват до определени метри, според конкретните условия. Процесът на закрепване на скобата отдолу нагоре или обратното е придружен от светлинна индикация. Ако по време на движение скобата е запушена, тя ще спре и ще се върне в началната позиция. Функцията за безопасност на конзолата предотвратява нараняване на автомобил в случай на сблъсък с ключалката в горната заключена позиция. Батерията трае около 3 месеца за едно натоварване, в зависимост от товара.
Когато зареждането на батерията падне под определено ниво, бариерата автоматично се придвижва до дъното, при което спира да реагира на дистанционните команди и започва да присветва на всеки няколко секунди. В долната позиция, товароносимостта на скобата е до няколко тона. Освен това, тя е устройство, проектирано за широк температурен диапазон от минусови до много високи температури. Позволява регистрирането на много голям брой дистанционни управления.
Скоби за гуми
Скобата за гуми на леките автомобили е предназначена да предотврати преместването им. В своята най-често срещана форма тя представлява метална скоба, която заобикаля гумата на превозното средство и е захваната за джантата му. Това устройство има 5 основни функции, всяко от които изпълнява определено предназначение.
То е известно на всеки шофьор предимно с действието си на санкциониращ механизъм за спиране на неразрешен или незаконен паркинг. Поставя се като маркировка, вместо директно изтегляне на съответното превозно средство. В този случаи е възможно налагане на голяма такса за „освобождаването“ на автомобила.
Санкциониращите органи отбелязват със скоба и неплатените глоби, които преди това са били приложени на шофьора, а понякога тя е монтирана и за предотвратяване бягството на преследвано лице. Много водачи на моторни превозни средства също я използват лично с цел сигурност. Тя може да предотврати задвижването или тегленето на кола, ремарке или каравана от крадец. С нея всеки шофьор спокойно паркира колата си навсякъде, без да се притеснява за безопасността й.