Откритият или закрит паркинг пропуска превозни средства през единична ограничителна зона, но може и да контролира движението чрез комбинация от няколко контролно-пропускателни пункта, в зависимост от площта си. Тези зони винаги са лесно разпознаваеми отдалеч, благодарение на монтирано преградно съоръжение. Обикновено ролята на физическа маркировка се поверява на добре познатата електрифицирана бариера с повдигащо се рамо. Корпусът й включва четящо устройство за идентификатори, оформяйки по този начин самостоятелна система за контрол на достъп.
Добавянето на антипаркинг устройство към такава система е често срещана практика. Тези устройства се откриват в много разнообразни варианти. Макар да са възприемани като второстепенен ограничителен елемент заради по-скромните си габарити и лекото тегло, оказва се че присъствието им е решаващо при обозначаване на индивидуални паркинг зони и преграждане на участъци.
Отличават се с общ визуален белег с масивните бариери: това са контрастните разцветки, светлоотразителни лепенки и ярка LED сигнализация върху корпуса. Това прави и двата типа преградни съоръжения отлична денонощна охрана, включително и за обекти с интензивен трафик
1. Постоянно ограничение на достъп до широк периметър
Работната функция на антипаркинг устройствата също е ограничителна. Често те се инсталират в права или шахматна линия по протежението на значителна по размерите си площ, каквато бариерите не могат да обхванат. Целта е създаване на постоянно преграждение за определен периметър, което обикновено се извършва при организацията на паркинг терен, и при обособяване на пешеходни градски зони.
За оформяне на такава “ограда“ се предпочитат неподвижни антипаркинг корпуси за постоянна фиксация към бетонирана плоча, или вкопаване в асфалт. Обикновено това са колчета, правоъгълни и овални конструкции. Те трябва да са с достатъчна височина, докато диаметърът и формата им (цилиндрична, правоъгълна) се определя по преценка. Корпусът е от неръждаема метална сплав с прахово полимерно покритие, предназначен за работа в големи температурни амплитуди. Устройствата се монтират с план за дългосрочна експлоатация.
2. Елемент при изграждане на контролно-пропускателни пунктове
Бариерата е основен елемент в пропускателни пунктове на паркинги. Корпусът й обхваща определено пространство, организирано като контролно-пропускателен пункт. Понякога входният пункт е разположен паралелно на изходният, като в такава конфигурация бариерните прегради са две и заемат по-голяма площ. И двете са монтирани върху леко издигната база или в асфалт, разположени една до друга, а раменете им са ориентирани в противоположни посоки (вход и изход).
Срещуположната страна на маршрутната линия за превозни средства е отличена с наземна маркировка и обособена рамка. Последната обикновено изградена от антипаркинг съоръжения. За целта се използват масивни, високи и здрави паркоограничители. Сред най-предпочитаните устройства са бетонни конуси с студо-, водоустойчиво и неуязвимо за UV лъчи лаково покритие.
Тежкият материал оформя граница с достатъчна якост, за удържане на огромно тегло, което я прави подходяща за паркинги с тежкотоварни машини. Понякога те се заместват с топки, шапки и “табуретки” от същият материал. Вградени LED крушки осигуряват задължителното осветление, необходимо при ниска видимост и във вечерните часове.
3. Обособяване на паркомясто
Въпреки високата функционалност на модерната антипаркинг система, обособяването на отделна зона за всеки автомобил продължава да е често практикувано. Тя се формира с помощта на познатите ни предпазители за паркиране. В конкретният случай се използват конуси, колчета, подвижни и неподвижни скоби. Особено предпочитана е скобата с брава (катинар), както и моделът с “потъващ” корпус с безжично управление.
Устройствата за обозначаване на паркоместа се разполагат около мястото, съответстващо на позицията за предни и задни гуми на превозното средство. Всички те са с ярко оцветяване, понякога резултат от светлоотразяващи бои или стикери.